Tranen en golven

25 september 2015 - Nusapenida, Indonesië

De reis naar Nusa Lembongan begint een uurtje later dan gepland en vanaf een andere locatie...dat is toch iets indonesisch....gelukkig stappen we dan op een grote speedboot om vol gas de reis van zo'n 2 uur af te leggen. De zee is hier best onstuimig, dus hoe groter de boot en hoe meer motoren er achter (8 deze keer!), hoe beter! Veilig aangekomen en met een busje worden we ook nog naar ons volgende onderkomen gebracht. Het is weer een prachtige homestay. De volgende dag regelen we een scooter om het eiland te verkennen...stefan is helemaal in zijn nopjes dat ie een beetje rond mag crossen met mij achterop. De eerste stop is het natuurgebied Devil's Tears. Een prachtig rotsachtig gebied waar de golven op stuk slaan. Zeer indrukwekkend, maar de rotsen zijn goed glibberig en scherp. En geloof mij (Lon)...daar weet ik alles van, want pech komt bij in 3en. 1 verkeerde stap En ik lig languit....2 kapotte knieën en handen en een blauwe zij...na wat gevloek en getier op mezelf staat Stefan alweer paraat met pleisters en water! Ik word opgelapt en ons tochtje wordt verder vervolgd.
Het tweede speerpunt is een brug naar het volgende eiland Nusa Ceningan...en dat is ook het enige...ons rondje kappen we snel af, want de wegen mogen hier geen wegen genoemd worden (kent u Leerdammer?). Op de terugweg lunchen we in de mushroom bay en dan op naar het strand, want Steef heeft een surflesje geboekt en ik ga veilig vanaf de kant kijken en foto's maken! Na wat oefenen op het strand gaan ze het water op....je surft hier niet naar het strand, maar de golven breken op het rif en daar moet je met een boot heen. Ik zie Stefan vooral peddelen, maar bij elke surf poging zit ik paraat om het op de gevoelige plaat vast te leggen. Het lukt aardig en ik mag toch zeggen
dat stefan het er zeer goed vanaf brengt. Bij terugkomst op de boot heeft ie geen armen meer over, maar heeft ook een voldaan gevoel.
Op naar het avondeten! Lemongrass: heerlijke cocktails en nog niet zoooo lekker gegeten deze vakantie! Top dus! Nu naar bed, want er gaat weer gedoken morgen....

1. Ruud Denekamp:
    25 september 2015
    Net het verhaal van het duiken gelezen en de namen van de vissen op internet opgezocht, groot en heel indrukwekkend.
    Dus na het duiken blijven jullie daar zeker nog even, veel plezier en lekker relaxen, aan het eten zal het niet liggen zo te horen.
  2. Inge:
    25 september 2015
    En nu is het wel genoeg met de pech hoor Marlon! Nu geen auto-ongelukken, buikinfecties en valpartijen meer. Alleen nog maar plezier maken en genieten!
  3. Thea:
    Oké, Marlon voorzichtig aan. Ben benieuwd naar de foto's! xje